Методична скарбничка



Як писав К. Д. Ушинський: «Ви навчаєте дитину яким-небудь невідомим йому п'яти словам - вона буде довго і марно мучитися, але зв'яжіть двадцять таких слів з картинками, i він засвоїть їх на льоту».
Тому взявши за основу думку великих педагогів, побачивши ефективність наочного матеріалу, користуючись готовими схемами педагогів, але змінюючи та вдосконалюючи їх по-своєму, протягом декількох років я використовую в роботі з навчання дітей зв'язного мовлення прийомам мнемотехки.
Як будь-яка робота, мнемотехніка будується від простого до складного. Починала роботу з найпростіших мнемоквадратів, посідовно переходила до мнемодоріжок,  пізніше - до мнемотаблиць.
Мнемотаблиці - схеми служать дидактичним матеріалом в моїй роботі по розвитку зв'язного мовлення дітей. Я використовую їх для:
      збагачення словникового запасу,
      при навчанні складання оповідань,
      при переказі творів художньої літератури,
      при відгадуванні i загадуванні загадок,
      при заучуванні віршів, народних пісеньок, приказок, прислівїв ,скоромовок.
Працювати з мнемотаблицями почала зі старшими дітьми.
Для систематизування знань дітей про сезонні зміни використовую модельні схеми, мнемотаблиці по блокам "Зима", "Весна", "Літо", "Осінь".
Спираючись на досвід педагогів, розробила мнемотаблиці для заучування віршів,народних пісеньок. скоромовок , описових розповідей про іграшки, посуд, одяг, овочі i фрукти, птахів, тварин, комах. Дані схеми допомагають дітям самостійно визначити головні властивості і ознаки розглянутого предмета, встановити послідовність викладення виявлених ознак, збагачують словниковий запас дітей.розвивають зв’язне мовлення.
Для дітей середнього дошкільного віку використовую кольорові мнемотаблиці, так як у дітей залишаються в пам'яті окремі  образи: ялинка - зелена, ягідка - червона.
Мнемотаблиці особливо ефективні при заучуванні віршів, скоромовок,niceньок. Суть полягає в наступному: на кожне слово або маленьке словосполучення придумується картинка (зображення), таким чином, весь вірш замальовується схематично. Після цього дитина по пам'яті, використовуючи графічне зображення,  відтворює вірш цілком .
У поєднанні мнемотехніки з використанням малих фольклорних форм сподіваюсь досягти високого рівня розвитку мовлення дітей дошкльного віку. В цьому році зробила підбірку  «Скоромовки в картинках», заучування віршів та народних niceньок за мнемотаблицями.також маю таблиці для складання описових розповідей за різними темами та таблиці для переказу творів К. Д. Ушинського.




Комментариев нет:

Отправить комментарий